Marketing Internetowy
Marketing internetowy (e-marketing) to budowa wizerunku czy promocja usług stomatologicznych, zarówno do obecnych jak i potencjalnych pacjentów.
Działania te są prowadzona online, pomagają kreować wizerunek oraz zbudować i wykreować kanał komunikacji i sposób dotarcia do pacjenta w Internecie.
Marketing internetowy może wspierać bieżące działania związane z dotarciem do pacjenta w mediach elektronicznych. Internetowe narzędzia marketingowe – takie jak poczta elektroniczna i e-mailing, reklama online, biuletyny elektroniczne, programy lojalnościowe oraz dobrze zaprojektowana interaktywna strona internetowa i portale społecznościowe (Fanpage) – pozwalają na interaktywną komunikację z pacjentami i wymagają innych sposobów komunikacji i materiałów informacyjnych niż tradycyjne metody promocji.
Narzędzia marketingu internetowego pomagają gromadzić dane o klientach, a następnie wykorzystywać je do zindywidualizowanej komunikacji, przekazywania informacji usługach stomatologicznych i praktyce.
Marketing internetowy wykorzystuje elektroniczne narzędzia komunikacji z pacjentem:
- stronę internetową
- internetowe kampanie reklamowe
- spersonalizowaną komunikację opartą o adresy e-mailowe
- media społecznościowe
- dziania ePR (m.in. artykuły sponsorowane)
- pozycjonowanie
- programy lojalnościowe
- newslettery
- blog
Marketing internetowy jest bardzo szerokim pojęciem. Posiada szeroki wachlarz rozwiązań, które są stosowane e mediach elektronicznych. Wykorzystywany jest w celu zaprezentowania świadczonych usług stomatologicznych i kreowania wizerunku praktyki. Marketing internetowy uzupełnia tradycyjne działania marketingowo-promocyjne i wychodzi naprzeciw potrzebom i oczekiwaniom pacjentów w dobie rozwoju elektronicznych mediów. Marketing internetowy pozwala na zindywidualizowane dotarcie do pacjenta, nowe sposoby komunikacji, a także kreowanie marki praktyki i staje się istotnym elementem istnienia praktyki na rynku. Świadomość marki i jej obecność w mediach elektronicznych wpływa stan świadomości i scenariusze zachowań i wyboru usług pacjentów.
Wszystkie działania marketingu internetowego są oparte o media elektroniczne, a obecność praktyki konieczna jest w internecie przy użyciu standardowych środków tj. domena, strona internetowa czy poczta elektroniczna.