Pozycjonowanie SEO, Google Ads
Rozliczanie tylko za efekt osiąganych pozycji.
Internet to środowisko podobne do otoczenia rynkowego, gdzie nie tylko są prezentowane i promowane usługi stomatologicznej, a do świadomości pacjenta docierają informacje o różnej tematyce. Wyróżnienie się i zapewnienie sobie dobrej pozycji w wyszukiwarkach czy mediach elektronicznych podczas kierunkowego wyszukiwania to nie przypadek i dobra wola, ale wyścig w którym wygrywają Ci, którzy inwestują najwięcej lub posiadają największą wiedzę o sposobach wyróżnienia i algorytmach pozycjonowania.
Należy być szczerym i otwartym: w Internecie toczy się walka konkurencyjna w każdym obszarze działania, również obszarze promocji usług stomatologicznych. Praktyki stomatologiczne mają swoich pacjentów z w miarę ograniczonego obszaru geograficznego, co wymaga odpowiedniego pozycjonowania, aby osiągane wysokie pozycje w wyszukiwarkach było nie tyle efektowne, a efektywne tzn.jeśli gabinet jest zlokalizowany w Lublinie to raczej najwyższej pozycje w Szczecinie nie zapewnią raczej pacjentów praktyce. Należy jednak pamiętać, że pozycjonowanie to nie sztuka dla uzyskiwania tylko wyniku, ale zaistnienie na odpowiednich fazach świadczonych usług i miejsca działania. Pozycjonowanie strony praktyki to działanie kompleksowe i efektywne tylko jeśli najwyższe pozycje są osiągane wewnątrz rynku grupy docelowej.
Pozycjonowanie zaczyna się już na etapie powstawania materiałów informacyjnych o usługach stomatologicznych i odpowiedniej konstrukcji stron praktyki. Kompleksowe pozycjonowanie witryny to budowanie jej według najnowszych wytycznych SEO wraz z zestawem działań promocyjnych. Dlatego też wysoka pozycja strony www w wyszukiwarkach to nie przypadek, a zajmowanie wysokich pozycji w kontekście związanym ze świadczeniem usług stomatologicznym przekłada się na osiągane przez firmę korzyści.
Propozycja pozycjonowania Państwa stron w Internecie to proces działań, które można podzielić na kilka faz:
- faza I – analiza i audyt informacji i konstrukcji strony,
- faza II – opracowanie działań sprowadzających na stronę tzw. ruchu kwalifikowanego oraz słowa kluczowe,
- faza III – optymalizacja i katalogowanie stron pod kątem wyszukiwarek,
- faza IV – pozyskiwanie linków zwrotnych
- faza V – raportowanie
Utrzymywanie wysokiej pozycji strony i działania związane z SEO to ciągły proces pozycjonowania (tzw. off-page, czyli poza witryna działania) i optymalizacja (on-page) strony oraz jej modyfikacja treści lub zmian w kodzie strony (działania widoczne tylko dla wyszukiwarek). Osiągniecie wysokiej pozycji strony w wyszukiwarkach to często proces długofalowy.
Proces pozycjonowanie przy użyciu SEO pozna przyśpieszyć przez działania marketingowe w wyszukiwarkach tzw. SEM. Działania SEM to połączenie działań SEO z kampaniami sponsorowanymi (min. AdWords) w celu osiągnięcia jak najwyższej pozycji w sposób naturalny jak i płatny. Obecnie kampanie płatne mogą być oparte na PPC (pay per click), czyli oparte na efektywnym płaceniu za kliknięcie na link. PPC używamy szczególnie w kampaniach taktycznych przy szybkim budowaniu pozycji.